søndag 9. september 2007

Nye kort i helgen

En rolig hjemmehelg, har gjort at jeg har fått laget litt flere nye kort. 2 kort er foreløpig helt ferdige, men jeg jobber fremdeles med en del flere.... motivene er i alle fall klare! Kanskje det blir flere i løpet av helgen, eller i neste uke.... tiden vil vise!

Sommerfugl kort!
Den grønne bakgrunnen er laget med maskeringstape og dabbere. En teknikk som jeg har lært av Connie i vårt designteam! Du river av maskeringstape fra rullen og fester den på kryss og tvers på et ark. Mal så over med ønsket maling. Her har jeg bruke grønn dabber i bunnen og klattet litt med metallic kobber. For så å klatte litt med den grønne igjen. Lek og skap er mottoet her!


Kort: Barn på stranden!
Her har jeg laget en scalloped kant rundt hele den brune bakgrunnen. Den er klippet for hånd og derfor litt ujevn, men synes egentlig ikke at det gjør så mye. De blå rundingene har jeg laget med min Fiskars sirkelkutter (hva i all verden gjorde jeg før jeg fikk den?!?). De er også stemplet med de lekre drodlestemplene som "Porren" har tegnet. Klem er en del av det større runde Klem stempelet. Men syntes det ble for stort, så da sakset jeg vekk resten av trykket.

Ingen kommentarer: